znajdujesz się: Strona główna > Kalendarium wydarzeń > Powikłania i ograniczenia w leczeniu ort...

Powikłania i ograniczenia w leczeniu ortodontycznym

termin: 01.12.2018

Powikłania i ograniczenia w leczeniu ortodontycznym

Prowadzący:
Prof. dr hab. Marzena Dominiak
Prof. dr hab. n. med. Tomasz Gedrange

Program:

Aby uniknąć powikłań związanych z leczeniem aparatami stałymi, niezbędne jest dokładne zaplanowanie leczenia ortodontycznego. Szczególną ostrożność należy zachować planując leczenie aparatami samoligaturującymi, jak na przykład system Damon.
Podczas planowania leczenia wad, gdy mamy do czynienia z stłoczeniami w łuku, powinno uwzględniać się możliwości biologiczne organizmu podobnie jak w wadach II klasy, gdzie leczenie w połączeniu z zakotwieniem międzyszczękowym (np.: aparat typu Herbsta) może potencjalnie spowodować wiele powikłań.
Poza tym dobranie odpowiedniej siły w aparatach w łuku dolnym jest często problematyczne. Do powikłań leczenia ortodontycznego należy też zaliczyć te związane z wyrostkiem zębodołowym. Ruchy zębów w kierunku językowo-przedsionkowym i ruchy intruzyjno-ekstruzyjne, które wykraczają poza granice kości, przyczyniają się do poważnych powikłań. Układ kostno-dziąsłowy jest bowiem newralgiczny na niefizjologiczne obciążenie.
Problem ten dotyczy zwłaszcza zębów przednich, gdzie często, w wyniku leczenia dochodzi do powstania recesji. Są one często oznaką znacznej resorpcji kości wyrostka zębodołowego.
Zarządzanie powikłaniami: regeneracja kości i dziąsła, mimo że jej przeprowadzenie jest kosztowne, powinna być brana pod uwagę, kiedy inne metody zostały wykorzystane i nie przyniosły pożądanych efektów.

Termin: 1 grudnia 2018
Godziny: 9:00 - 17:00
Punkty edukacyjne: 6

Miejsce Kursu: Warszawa (Golden Floor Plaza)
Cena:
1800 zł - przy wpłacie do 18 października 2018 r.
2050 zł - przy wpłacie po 18 października 2018 r.
Informacje: www.polkard.pl