znajdujesz się: Strona główna > Kalendarium wydarzeń > Szczegółowe omówienie instrumentarium, p...

termin: 24.11.2018

Szczegółowe omówienie instrumentarium, przygotowanie przedzabiegowe gabinetu, pola zabiegowego w zależności od rodzaju zabiegu. Zasady doboru instrumentarium do wybranych zabiegów. Zasady pracy każdym z narzędzi. Zasady konserwacji. Znieczulenia w chirurgii stomatologicznej. Choroby zatok obocznych nosa. Choroby nienowotworowe gruczołów ślinowych. ! URAZY

Wykładowca: dr Sławomir Karwan

Instrumentarium oraz wyposażenie gabinetu- omówienie wszystkich narzędzi: wady, zalety dla klinicysty, odpowiednie rodzaje narzędzi do zabiegów. Karpule – igły (rodzaje, wskazania, przeciwwskazania – nici – strzykawki, serwety, rękawice, czepki, maski, okulary ochronne, lupy, źródła światła, pęsety mikro, makro, igłotrzymacze mikro, makro, lusterka, rodzaje, zastosowanie, kubeczki, kody kolorów, wazelina, maść antybiotykowa, sterydowa gaziki, praca z gazikiem, ssaki, końcówki, praca, nożyczki, mikro, makro, praca, skalpele – rodzaje, wskazania, praca, kleje tkankowe, wskazania, opatrunki, adhezyjne i nieadheyjne, retraktory, haki, raspatory, jaie do jaich zabiegów, Luksatory, dźwignie, dłuta perio, mikro, kirety, nakładacze – „apeksy”, skalery, piezotomy, rodzaje końcówek, piły, wiertła, fizjodyspensery, programowanie, kontenery, autoklawy, turbiny, prostnice, parametry w chirurgii, serwety, rodzaje, wskazania, fartuchy jednorazowe, rodzaje, wiele innych.

Zasady profesjonalnego przygotowania pola operacyjnego, gabinetu, personelu.
Przygotowania przedzabiegowe: Przygotowanie pacjenta, ułożenie, przykrycie . Przygotowanie operatora i asysty do zabiegu, Chirurgiczne mycie i odkażanie rąk, Higieniczne odkażanie rąk, Rękawiczki, rodzaje, zalety i wady, Maseczki i okulary ochronne, ubranie ochronne, nakrycie głowy, dezynfekcja narzędzi, Dezynfekcja powierzchni, Sterylizacja, Postępowanie z odpadami, Pacjent zakażony Postępowanie przed zabiegiem Podczas zabiegu. Po zabiegu.

ZASADY: trzymania narzędzi, pełne omówienie instrumentarium, – posługiwania się narzędziami – konserwacji narzędzi, – mycia, dezynfekcji, sterylizacji i pakietowania narzędzi chirurgicznych, – pracy w lupach, pod mikroskopem w chirurgii, – praca z wykwalifikowaną asystą. Rola (!) asysty! — pracy z aparatem fotograficznym,

ZNIECZULENIE miejscowe: – biologia znieczulanych tkanek – anatomia – Wywiad, – Premedykacja, Instrumentarium:- igły- strzykawki – karpule – sterowane komputerowo, – rodzaje ampułek, – modyfikacje,
techniki znieczuleń:- zasady ogólne – znieczulenia w prewencji bólu – znieczulenia diagnostyczne – zasady pracy z igłą sztywną i giętką, modyfikacje, – rola ucisku – rola masażu – stabilizacja znieczulanej okolicy aspiracja – kiedy i gdzie? – techniki podtrzymania znieczulenia w sytuacjach przekroczenia dawki dozwolonej, – pozytywne interakcje leków: mała dawka długi czas działania, – niebezpieczne mity, – zasady znieczulania bezbolesnego, – znieczulenie wyrostka zębodołowego w każdym sekstancie – znieczulenie tkanek miękkich: język, wargi policzki, podniebienie, dno jamy ustnej, – znieczulenie dokostne – znieczulenia dooznębnowe – znieczulenia nasiękowe (standardowe) – znieczulenia przewodowe – znieczulenia powierzchniowe, – znieczulenia domiazgowe,
– Znieczulanie ropni, – Znieczulanie ran, – Znieczulanie przed biopsją guzów – Znieczulanie guzów naczyniowych,

CHOROBY ZATOK OBOCZNYCH NOSA diagnostyka i leczenie – fizjologia zatok szczękowych, – zębopochodne choroby zatok szczękowych: etiologia, diagnostyka, leczenie, – urazy zatok szczękowych – przetoki, – przypomnienie nowotworów zatok szczękowych,

CHOROBY GRUCZOŁÓW ŚLINOWYCH: diagnostyka i leczenie
– rola śliny – przypomnienie anatomii, histologii, – zapalenia ślinianek, – urazy ślinianek,
– sialopatie, – kamice ślinianek i przewodów wyprowadzających, – przypomnienie nowotworów ślinianek,

Urazy; – mechanika urazów tkanek miękkich – mechanika urazów tkanek twardych – algorytm pierwszej pomocy w urazach, – zabezpieczenie miejsca zdażenia – zabezpieczenie uszkodzonych miejsc ciała, – techniki replantacyjne – techniki repozycji wyrostka zębodołowego bezzębnego i z zębami.

Termin: 24 listopada 2018
Miejsce: Wrocław