znajdujesz się: Strona główna > Aktualności > 5 rzeczy, o których mówi pacjent polecaj...

5 rzeczy, o których mówi pacjent polecając Cię innym osobom.

17.04.2016

5 rzeczy, o których mówi pacjent polecając Cię innym osobom.

Przebadaliśmy ponad 500 internetowych opinii pacjentów mówiących o satysfakcji z leczenia. Na ich podstawie wyciągnęliśmy 5 najczęściej pojawiających się tematów – decydujących o wyborze lekarza, pozostaniu przy nim na dłużej i polecaniu innym.

Przebadaliśmy ponad 500 internetowych opinii pacjentów mówiących o satysfakcji z leczenia. Na ich podstawie wyciągnęliśmy 5 najczęściej pojawiających się tematów – decydujących o wyborze lekarza, pozostaniu przy nim na dłużej i polecaniu innym.
Znając te elementy możesz znacznie lepiej prowadzić pierwszą wizytę zwracając uwagę na rzeczy ważne dla pacjenta,
i zatrzymać go przy sobie:

1. Kompetencje miękkie
Aż 25% wszystkich osób oceniało lekarza po jego zachowaniu. Miły, sympatyczny, otwarty, zadowolony, przyjemny, optymistyczny lekarz to duża zachęta dla pacjentów.
Większość osób zwracała także uwagę na sposób wypowiedzi, pewność siebie (ten lekarz ‘wie co robi’), a także dokładne wyjaśnienie przyczyn choroby i sposobu leczenia.
Wpływ na satysfakcję miało tu także poczucie tego, że lekarz się nie spieszy, robi wszystko dokładnie, spokojnie i starannie. Ważne także, aby dentysta umiał słuchać pacjentów, pozwalał się im wypowiedzieć i zrelaksować.

2. Poczucie odpowiedniej jakości w dobrej cenę
Ceny "normalne", "znośne", "rozsądne" – tak mówią pacjenci, gdy uważają, że jakość była warta zapłaconych pieniędzy – to subiektywne odczucie.
Rozbieżność cen jest ogromna. Pacjent potrzebuje mieć przekonanie, że cena jaką zapłacił była warta wykonanej usługi. Na cenę składa się:
a. autorytet lekarza - profesor może brać więcej pieniędzy niż lekarz po studiach
b. wygląd i wyposażenie gabientu – ‘złote klamki’ jednak odstraszają pacjentów
c. argumenty i korzyści z leczenia przedstawiane przez lekarza – sposób rozmowy to prezentowanie perspektywy lekarza, która może stać się perspektywą pacjenta

3. Lekarz z cechami autorytetu
Autorytet jest ważny dla 20% pacjentów. Zarówno w Internecie jak i podczas wizyt pokazuj swoje certyfikaty, mów o osiągnięciach, nowoczesnych metodach leczenia, przypadkach klinicznych i efektach, które osiągasz.
Zwracaj też uwagę na konkretny przypadek u pacjenta – po leczeniu opowiadaj dlaczego udało się osiągnąć dobry efekt – pokaż, że każdy Twój ruch jest zaplanowany i dobry. Prezentuj siebie jako osobę miłą towarzyską, ale jednocześnie z ogromną wiedzą i wspaniałymi zdolnościami manualnymi.

4. Profesjonalny sprzęt
Sprzęt ma wpływ na Twój wizerunek. Jeśli Pracujesz w miejscu o niskich standardach – szybko zmień pracę.
Na pierwszej wizycie nowego pacjenta podkreślaj więc jakość i dokładność Twojego sprzętu. Mów o zaawansowanych technologiach i precyzyjnych urządzeniach, np. „to RTG jest bardzo dokładne – dzięki niemu możemy dokładnie zobaczyć efekt końcowy”.

5. Wizyta bez bólu i stresu
Na podstawie badań wiadomo, że aż 56% wszystkich pacjentów nie chodzi do lekarza dentysty ze względu na stres. Okazuje się, że tylko 9% osób przyznaje się po wizycie, że czynnik ten będzie miał ogromne znacznie przy kolejnych wizytach.
Nie wywołuj więc stresu – niech pacjent nie siada od razu na fotelu stomatologicznym, usuń zbędne zapachy z gabinetu, używaj plastikowych tacek na narzędzia, nie świeć pacjentom po oczach i unikaj pokazywania igieł.

Wymyśl jak najwięcej sposobów na rozwinięcie powyższych punktów. Nie skupiaj się tylko na jednym z nich i nie wierz w to, że skoro opanowałeś połowę rzeczy to wystarczy.
Perfekcjonizm jest cechą najlepszych – diabeł tkwi w szczegółach i często tylko robiąc daną rzecz doskonale możesz osiągnąć odpowiednie rezultaty.
 
Autor: Kamil Kuczewski, właściciel „DentalWay”, trener rozwoju placówek stomatologicznych w BE ACTIVE DENTIST.

www.dentalvisitwroclaw.evenea.pl zapisy na szkolenie 21-22 maja Wrocław, tel.: 733 203 682 biuro@dentalway.pl