znajdujesz się: Strona główna > Aktualności > Jak prosić pacjentów o pozytywne opinie ...

Jak prosić pacjentów o pozytywne opinie i polecenia?

21.04.2016

Jak prosić pacjentów o pozytywne opinie i polecenia?

Polecenia stanowią główne źródło pozyskiwania nowych pacjentów. Z tego źródła na pewno trafi do Ciebie ponad 50% wszystkich pacjentów. Stanowi ono główny kanał zapełniający Twoje grafiki. Często pacjent nie wie, że tego od niego oczekujesz...

Polecenia w dalszym ciągu stanowią główne źródło pozyskiwania nowych pacjentów. Z tego źródła na pewno trafi do Ciebie ponad 50% wszystkich pacjentów. Stanowi to główny kanał zapełniający Twoje grafiki.
Możesz zwiększać liczbę poleceń. Wiele razy pacjent nawet nie wie, że tego od niego oczekujesz. Jak więc w elegancki sposób prosić pacjentów o polecenia?

1. Jak rozmawiać?
Referencji i opinii częściej udzielają osoby otwarte, uśmiechnięte i lubiące się uzewnętrzniać. Zadowolony pacjent z ochotą wypisze Ci referencje – nie wstydź się o nie prosić. Z gracją i spokojnym tonem głosu komunikuj, że warto polecać Twoje usługi znajomym. Mów to bezosobowo, np. „Bardzo nam miło, że się podoba. Z miłą chęcią przyjmiemy każdego pacjenta. Zapraszamy członków rodziny do nas”. Mów to często i rób to z uśmiechem. Jeśli chcesz żeby polecano Twoje usługi musisz jasno przekazać ten komunikat. O polecenia staraj się prosić, na co najmniej drugiej wizycie lub później – daj się wpierw poznać. Masz ogromną liczbę pacjentów, którzy staną za Tobą murem – wykorzystaj to.

2. Jak informować?
Pacjent może się dowiedzieć o możliwości pozostawienia opinii na Twój temat za pomocą wysłanych maili, smsów, przekazanych wizytówek czy też tablic informacyjnych. W poczekalni gabinetu i jego środku powieś informację gdzie można zostawić opinie na Twój temat. Stwórz szablon standardowej wiadomości mailowej z podziękowaniami za wizytę. Zawrzyj tam prośbę o pozostawienie opinii. Przypominaj pacjentom o sobie za pomocą maili i smsów. Wykorzystaj też profile internetowe – pamiętaj, że w tych czasach ludzie co raz częściej wysyłają sobie nawzajem link do Twojego profilu.

3. Jak wywoływać wrażenie?
Wizyta u Ciebie powinna być jednym z najciekawszych wydarzeń danego miesiąca w kalendarzu Twojego pacjenta. Niech spotkanie z Tobą będzie wyjątkowe. Pamiętaj o podaniu ręki na przywitanie, robieniu zdjęć przypadków, prezentowaniu efektów leczenia. Twoja mowa ciała i sposób rozmowy powinien budować komfort i autorytet. Nie bądź głuchy na potrzeby pacjentów – bezbolesne leczenie, wysokie kompetencje i wiedza medyczna to Twoja wizytówka przekazana za pomocą słów. Nieustannie zachwycaj pacjentów, a odwdzięczą się dużą liczbą poleceń.
Jeśli widzisz i czujesz, że pacjent jest zadowolony z Twoich usług to nie wahaj się poprosić go o pisemne referencje. Nawet, gdy uzbierasz ich ponad 100 to i tak kolejne zawsze będą wartością dodaną. Wiarygodność w tych czasach to bardzo potężne narzędzie pomagające pozyskiwać nowych pacjentów.
 
Autor: Kamil Kuczewski, właściciel „DentalWay”, trener rozwoju placówek stomatologicznych w BE ACTIVE DENTIST.


Zapisy na szkolenie 21-22 maja Wrocław
www.dentalvisitwroclaw.evenea.pl
tel.: 733 203 682
biuro@dentalway.pl