znajdujesz się: Strona główna > Aktualności > Jak skutecznie wdrażać do pracy nową asy...

Jak skutecznie wdrażać do pracy nową asystentkę i recepcjonistkę?

17.01.2017

Jak skutecznie wdrażać do pracy nową asystentkę i recepcjonistkę?

Często profesjonalne wdrożenie pracownika jest ważniejsze niż jego zrekrutowanie – potencjalnie dobrze rokujący kandydaci mogą się nie sprawdzać w placówkach, w których właściciel nie pracuje nad ich prawidłowym wdrożeniem.

Pracownik, który przychodzi musi dostać listę obowiązków, priorytety pracy i sposoby postępowania w danych sytuacjach. Jeśli to otrzyma będzie znacznie lepiej się czuł i pracował. Oto lista kluczowych działań:

1. Wyznacz jasno priorytety, zadania i zakres obowiązków
Każdy nowy pracownik powinien dostać na piśmie procedury pracy w danym gabinecie. Jeśli takich nie posiadasz warto je przygotować. Zapraszam też do kontaktu ze mną – posiadamy takie schematy postępowania dla nowych pracowników.
W tych procedurach powinien być zawarty zakres obowiązków nowego pracownika. Z pozoru łatwe schematy są zapominane lub omijane, gdy próbujemy je przekazać ustnie. Ponadto otrzymanie ich na piśmie likwiduje możliwość usprawiedliwiania się nowego pracownika pod kątem nie stosowania się do reguł, a także motywuje do nauczenia się danych schematów. Nawet ludzie z doświadczeniem lepiej będą się czuć gdy otrzymają to wszystko na piśmie. Taki sposób działania buduje Twój pozytywny wizerunek placówki.

2. Rozmowa wstępna i zapoznanie się z zespołem
Jeśli mamy większy zespół warto wyznaczyć osobę, która będzie odpowiedzialna za wdrożenie nowego pracownika. Nową osobę trzeba przedstawić wszystkim członkom zespołu. Ważne, żeby nowa osoba się bardzo dobrze czuła w nowym miejscu. Rolą właściciela jest rozmowa nakreślająca priorytety i obowiązki. Podczas niej właściciel powinien przekazać pracownikowi schematy postępowania, a także poprosić pracownika o zobowiązanie się do ich nauczenia i przestrzegania.
Nowy pracownik nawet jeśli wywarł dobre wrażenie podczas rekrutacji, może w rzeczywistości być zupełnie innym człowiekiem niż byśmy chcieli. Dlatego ciągle trzeba sprawdzać czy podjęta przez nas decyzja była właściwa, a w razie konieczności stosować regułę: „Zatrudniaj powoli – zwalniaj szybko”.

3. Pierwsze dni – dajmy się wykazać i zrób test
Pierwsze dni to największy dyskomfort i stres – dla obu stron. Nowy pracownik, który otrzymał jasne zadania powinien dostać dużo obowiązków w pierwszym tygodniu pracy – to pozwoli mu się szybko wdrożyć i też sprawdzić czy jest pracowity. Po pierwszych 7 dniach pracy należy przeprowadzić test wiedzy z zakresu materiałów, które przekazaliśmy nowej osobie – to nam pokaże czy dana osoba poważnie podchodzi do pracy i chce się uczyć.
Nowego pracownika można ocenić po pierwszym tygodniu, miesiącu i kwartale pracy. Nie należy zakładać, że skoro ktoś stara się dziś to zawsze tak będzie – pracowników niestety trzeba kontrolować. Brak kontroli prowadzi do chaosu i zanikania kultury organizacji.

Szkolenie „Profesjonalna recepcja w obsłudze pacjenta”
4 luty Warszawa
Prowadzący: Kamil Kuczewski
www.dentalway.pl
biuro@dentalway.pl