znajdujesz się: Strona główna > Aktualności > Jak wejść na szczyt – 12 poziomów przywó...

Jak wejść na szczyt – 12 poziomów przywództwa

16.08.2016

Jak wejść na szczyt – 12 poziomów przywództwa

Przywództwo w stomatologii to zdolność do motywowania ludzi w okół (pacjentów i personelu) do realizacji klinicznych, organizacyjnych i komunikacyjnych oczekiwań, które są kreowane przez lidera (lekarza/właściciela kliniki).

Przywództwo to 'przyjaciel' pomagający w akceptacji planów leczenia. Bycie dobrym przywódcą nie jest jednoznaczne z byciem dobrym lekarzem. Droga do przywództwa na najwyższym poziomie jest dość długa, ale pomaga w zwiększeniu liczby pacjentów na kompleksowe leczenie. Oto poziomy, które trzeba przejść, by wejść na szczyt:

Poziom 1. Wysoka jakość leczenia
Dziś wystawić opinię jest bardzo łatwo – internet i telefony znacznie przyspieszyły recenzowanie lekarzy. Efekty z leczenia, a nie obietnice pozwolą szybko zwiększyć liczbę poleceń i docieralność pacjentów. To oczywiste. Kolejne poziomy są ważniejsze. Czytaj dalej.

Poziom 2. Wizja, cel, misja
Dobry przywódca to wizjoner, który ma obraz tego jak uśmiech pacjenta powinien wyglądać. Taki lekarz otwarcie to komunikuje – szuka sposobów na wdrożenie celu w życie. Stara się uzmysłowić pacjentom co powinni zrobić. Bądź więc wizjonerem. Staraj się jak najczęściej przedstawiać pacjentom swoją wizję.

Poziom 3. Kierowanie zespołem pod sobą
Pacjent wyczuwa negatywne wibracje między lekarzem, a asystentką. Asystentka w wolnej chwili zostanie zapytana o opinię na Twój temat – co odpowie jeśli wibracje między wami są szorstkie?
Cały personel średni powinien mentalnie być za Tobą i wierzyć w Ciebie. Wtedy masz pewność, że zmotywują pacjentów do kontynuacji leczenia. To szalenie ważne.

Poziom 4. Akceptacja planów leczenia
Nie jest możliwe wejście na szczyt bez cechy największych przywódców – czyli umiejętności motywowania do kompleksowego leczenia. Od tego jak rozmawiasz, budujesz komfort wizyty, prezentujesz przypadki kliniczne będzie zależało jak długo pacjent będzie się u Ciebie leczył. Nie ominiesz tego w drodze na szczyt.

Poziom 5. Ceny i rozmowa o kosztach
Liderzy potrafią dopasować odpowiedni poziom cen i motywować pacjentów do ich akceptacji. Każdy ma swoją granicę, dlatego cena powinna być zoptymalizowana i tak prezentowana, żeby pacjent rozumiał z czego wynika. Rolą lekarza jest tak dobrać rozwiązania stomatologiczne i harmonogram leczenie, żeby pacjent go zaakceptował wraz z cenami.

Poziom 6. Współpraca z laboratorium
Ciężko od razu znaleźć dobrych ludzi do współpracy. Czasem z pozoru kompetentny technik może okazać się nieterminowy lub niedokładny. Uwaga: nie oznacza to, że od razu musisz z niego rezygnować, ale musisz być także liderem dla niego, który jasno określi swoje oczekiwania i będzie się ich trzymał. Szczególnie przy dużych pracach wyjdzie jak dobrze dogadujesz się ze swoim technikiem i ile on tak naprawdę jest wart.

Poziom 7. Docieranie do odpowiednio zamożnych pacjentów
"Z pustego to i Salomon nie naleje" – to prawda. Chcesz mieć pacjentów na kompleksowe leczenie? – Musisz umieć docierać do pacjentów, którzy mają ‘odpowiedni portfel’. Jeśli lubisz być w cieniu to sam zakładasz ograniczenia na swój własny potencjał. Ten świat komunikuje się za pomocą Internetu i telefonu – tam trzeba być skutecznym.

Poziom 8. Znajomi specjaliści
Możesz być dobry, ale wiele razy będziesz potrzebował wsparcia. Szerokie kontakty Ci w tym pomogą. Najlepiej być liderem dla znajomych specjalistów. Jeśli masz ich pod telefonem to Twoja przewaga rośnie. Pacjenci nie znoszą najmniejszych błędów, a dobre koneksje pozwolą Ci ich uniknąć.

Poziom 9. Obsługa pacjentów
Pacjent zaczyna Cię oceniać, gdy się o Tobie dowiaduje. Potem przez informacje w Internecie, rozmowy telefoniczne, i pierwszą wizytę wrzuci Cię do jakiejś szufladki – niech to będzie szufladka „profesjonalista”. Szkolenia z obsługi pacjentów to w tych czasach pozycja obowiązkowa

Poziom 10. Marketing
Dziś to już wymóg – kiedyś to był wybór. Twoim najlepszym marketingiem są opinie pacjentów, efekty leczenia i wysokie noty w Internecie pokazywane na szeroką skalę. Dobry przywódca potrafi ‘zagrać na siebie’ i wykorzystać zadowolenie pacjentów do zwiększenia akceptacji planów leczenia i liczby poleceń. Marketing to Twoja wizytówka w Internecie, a w niej opis Twojej osoby, Twojej misji, wartości, umiejętności, pokazanie ambicji i sposobu myślenia. Warto zadbać o ten poziom

Poziom 11. Zarządzanie
Zanim otworzysz swój własny gabinet opanuj wszystko to co jest napisane powyżej, a będzie Ci znacznie łatwiej go rozwijać. Zarządzanie to wiele małych elementów połączonych ze sobą. Polecam lekturę „Podręcznik star-upu – budowa wielkiej firmy krok po kroku” – tam znajdziesz informacje jak skutecznie budować własną praktykę.
Być może po przeczytaniu tego artykułu stwierdziłeś, że te poziomy masz w pewnym stopniu opanowane. Pamiętaj, że każdy z nich pomoże Ci zbudować swoją markę i zwiększyć akceptację planów leczenia. Pracuj nad ich rozwijaniem.

Opracował: Kamil Kuczewski, DentalWay, tel. 733 203 682, mail: biuro@dentalway.pl 

Szkolenie "Idealna prezentacja stomatologiczna" https://prezentacjastomatologiczna.evenea.pl/