znajdujesz się: Strona główna > Aktualności > Licówki vs. Komunikacja lekarza z technikiem

Licówki vs. Komunikacja lekarza z technikiem

19.07.2016

Licówki vs. Komunikacja lekarza z technikiem

W procesie wykonywania licówek lekarz czasami jest między "młotem, a kowadłem". Chce spełnić oczekiwania pacjenta, ale są czynniki ograniczające, które musi brać pod uwagę - ważenie ryzyka i przewidywalność efektów - kształt, kolor, długość...

Czasem lekarz musi wykonać 3-4 pary licówek by dojść do finalnego efektu, który zadowoli pacjenta.

Na co zwrócić uwagę w rozmowie z technikiem:

1. Wymagania stawia lekarz
Technicy mają swoje nawyki. Często chcą robić każdą pracę w 'swoim standardowym stylu'. Lekarz płaci za pracę i w momencie oddawania jej pacjentowi bierze za nią odpowiedzialność, dlatego powinien wymagać bardzo wysokiej, jakości. Nie bój się stawiać wyraźnych oczekiwań w kierunku swojego technika.

2. Lekarz powinien mieć techników 'wyspecjalizowanych'
Warto mieć kilku techników, gdyż każdy z nich może być dobry w swoim indywidualnym zakresie (pracują na różnych materiałach i uczą się od różnych osób). Często mają różne opinie na temat tego samego sposobu leczenia.
Zmiana technika to zawsze ryzyko - często kończące się porażką. Warto jednak mieć dobre alternatywy.

3. Wizja technika vs. Wizja lekarza
Warto rozmawiać z technikiem nt. konkretnego przypadku i motywować go do przyłożenia się do dokładnej pracy. Nie można od razu rezygnować ze swojej wizji, jeśli technik uważa, że coś 'się nie da'. Technicy mają tendencję do optymalizacji czasu pracy, przez co czasami oddają prace, które nie są idealne. Niestety, ale dentysta musi go pilnować.

Na licówki decydują się pacjenci często bardzo trudni - mają niestandardowe wymagania, nierealną wizję w głowie, i ciężkie do spełnienia wymagania. Ryzyko finalnie ponosi lekarz, ponieważ pacjent to właśnie do niego będzie rościł żądania

Lekarz w momencie oddawana licówek nie może powiedzieć 'technik, źle wykonał pracę' - dentysta bierze odpowiedzialność za efekty leczenia, więc warto dbać o jak najwyższe efekty.

Opracował: Kamil Kuczewski, DentalWay, tel. 733 203 682, mail: biuro@dentalway.pl

 

Szkolenie "Idealna prezentacja stomatologiczna" https://prezentacjastomatologiczna.evenea.pl/